Cestovní ruch se rozpohybovává i v Koruně Vysočiny

Zveřejněno
Léto je v plném proudu. Zábavné parky, hrady, zříceniny, muzea a informační centra si našla své návštěvníky. Vše se zdánlivě vrací do zajetých kolejí. Jak vypadá cestovní ruch z druhé strany? Jaká je aktuální situace v naší destinaci? Změnilo se chování turistů?

Každý kdo vyrazil o víkendu na turisticky oblíbená a notoricky známá místa v Koruně Vysočiny, si určitě všiml, že cestovní ruch na Vysočině se rozběhl. Poskytovatele služeb v turistickém ruchu sami hodnotí sezónu dobře. Zvýšený nárůst návštěvníků hlásí nejen zámky a hrady, ale také informační centra. Denně obslouží v průměru 300 návštěvníků.

Jaká je obsazenost ubytovacích kapacit? Z rychlého dotazníkového šetření jsme zjistili, že léto 2020 je v průměru obsazené na 81 %. Mnohem horší je obsazenost zařízení na podzim. Současný stav obsazenosti je 42 %. I v tomto segmentu je vidět, že pokud si podnikatel buduje vztah se zákazníkem, je jeho vytíženost mnohem vyšší. Nižší čísla zájmu na podzim mohou být způsobena změnou chování turistů. Pobyty a dovolenou si objednávají na poslední chvíli, vyčkávají, jak se bude vyvíjet situace v daném regionu. Očekáváme, že se tato situace zlepší i díky dotačnímu programu Kraje Vysočiny, Sleva na ubytování.

Všichni ubytovatelé se shodují, že zaznamenali zájem o pobyty delší než 3 dny. Velmi často naši destinaci navštěvují celé generace, rodiče, prarodiče a děti. Velký zájem je o pobyt v přírodě, o túry a přírodní památky. Narůstající trend jsme zaznamenali i v nákupech suvenýrů a upomínkových předmětů. Preferovány jsou především regionální a místní produkty.

Koruna Vysočiny se snaží podporovat cestovní ruch několika směry. Jednak vytváříme nové produkty v cestovním ruchu. Před 14 dny byla spuštěna celoroční hra Putování po sochách Michala Olšiaka.

 

Další info

Připravujeme Instagramovou stezku po neobjevených místech Koruny Vysočiny a také program pro milovníky sklářství, které má na Vysočiny bohatou tradici. Kromě vytváření samotných produktů patří do náplně naší práce také rozšíření povědomí o značce Koruna Vysočiny mezi turisty. Připravujeme online marketingovou kampaň na posílení cestovního ruchu u nás.

Kontakt

Oľga Königová
+420 776 308 072
kancelar@korunavysociny.cz

Ke stažení:

podobné zprávy

Plavba za duhou v lodi

Divadlo Radost otevírá svou divadelní loď těm nejmenším divákům – a to dětem do tří let a jejich pra/rodičům. V bývalém Muzeu loutek se tak hraje po dlouhé odmlce první představení pro nejmenší, a to s prozaickým názvem Plavba za duhou. Režie se ujala Dora Bouzková a scénu vytvořil Matěj Forman.

Lužánecké skleníky se slavnostně otevřou veřejnosti

Návštěvníci si v dílně vyrobí květináč a ve skleníku si do něj zasadí semínka nebo rovnou květinu. Nové polytechnické a přírodovědné dílny neboli LUSK budou už brzy těšit děti v kroužcích a dospělé o víkendových kurzech. Jedinečnou příležitost nahlédnout do moderních prostor v přilehlé zahradě u největšího lužáneckého pracoviště Lidická v Brně a vyzkoušet si třeba gravírování bude mít každý, kdo dorazí v úterý 21. září  od 15.30 na komentovanou prohlídku a workshopy. 

Občanské oko lidem poradí jak na moudrá i zelená města NESEHNUTÍ spouští nový poradenský web pro iniciativy i jednotlivce

Ve více tématech a na novém webu www.obcanskeoko.cz poradí veřejnosti od tohoto týdne odbornice a odborníci spolupracující s organizací NESEHNUTÍ. S žádostí o pomoc v nejrůznějších oblastech vedení kampaně za udržitelná města se na tým expertů a expertek mohou obrátit skupiny i jednotlivci bojující například s nadměrnou výstavbou, ohrožením městské zeleně nebo nedostatečným zapojením veřejnosti do procesů rozhodujících o budoucnosti jejich okolí.

Rubriky
Štítky
INZERCE / PODPORA